Etiketler: , , , ,

-Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Ghost Recon Future Soldier (GRFS) ile tanışmam, birkaç sene öncesinde internette gezerken video izlemem sayesinde oldu. Gerçek insanlarla çekilen videoda kullanılan silahlardan, kamuflaj özelliğinden, gelecek-vari teçhizattan oldukça etkilendiğimi itiraf etmeliyim. Uluslararası video oyun fuarlarında gözümden kaçsa da son birkaç ay öncesinde çoklu oyuncu demosu ile bu sefer gerçekten oyunu deneme fırsatına sahip oldum. Son çalışmaların, düzeltmelerin ardından ise Ghost Recon, oyuncuları basitliğe alıştıran diğer shooter oyunlarının yanında göze çarpacak bir yapım olarak yerini alıyor.

Call of Duty ve Battlefield tarzı oyun stilinizle Ghost Recon serisinde çok fazla dayanamayacaksınız, şimdiden belirtelim. Dümdüz koridorlarda önünüze gelene ateş edip, ölüm olup yağdığınız –özellikle CoD- diğer oyunların aksine yoğun miktarda takım oyununa, plan yapmaya dayanan bir oyun Future Soldier. Genellikle çevresini sardığınız düşmanlarınızı adım adım –tek tek- öldürerek, alarmı çaldırmadan ve cesetleri kimseye fark ettirmeden zorlu görevler ile başa çıkmanız gerekecek. Hatta tek bir mermi bile atmadan, sadece saklanarak ilerleyerek tamamlayabileceğiniz görevler karşınıza çıkacak.


Karakter modellemeleri çok başarılı.

Oyunun yoğun miktarda planlama gerektirdiğini söylemiş olmam kafanızda çok yavaş, görevlerle bunaltan bir oyun canlandırmasın. İlk dakikadan aksiyon ile başlayan bir oyun Future Soldier. Pusuya düşürdüğünüz düşman askerlerinin, önce araçlarını havaya uçurup sonra tek tek geriye kalanları öldürüyorsunuz. Patlamalar, bağrışmalar arasında ilk görevinizi gerçekleştiriyorsunuz. Sakince hareket ederek bitireceğiniz görevlerin yanında yoğun çatışmalarla boğuşup, düşman saflarını yara yara ilerledikleriniz de olacak anlayacağınız.

İsminin "Future Soldier" olmasından yola çıkarsak kullanılan teçhizatlarında bu havada olacağını tahmin edebiliriz. Kamuflaj özelliği ağır adımlarla yürürken veya olduğunuz yerde dururken aktif hale gelebiliyor ve arka plan ile bütünleşip düşman askerlerine fark edilmeden geçmenize yarıyor. Warhound ise kocaman bir ağır silah olmasının yanında hareket edebilen bir siper olarak görev yapıyor. Black Ops 2'ye de gelen yeniliklerden biri olan drone'lar ise çok daha işlevsel robotlar. Bu robotlar, yerde giderken etrafındaki düşmanları ve elektronik cihazları bir süreliğine etkisiz hale getirebiliyor; havada kullanıldığında ise düşmanların yerlerini belirleyebiliyor.Belirtmeliyim ki bu özellikler oyuna güzel yedirilmiş; ne sizi yenilmez yapacak kadar güçlüler ne de kullanmayı dahi unutacağınız kadar etkisizler.




Önyargılarını bir kenara bırakıp Splinter Cell Conviction'ı oynayan oyuncular, oyundaki tag'lama –düşmanı seçme- sistemini hatırlayacaklardır. Future Soldier da bu sistemin bir benzerini kullanıyor. Maksimum dört kişiye kadar taglamayı yapabiliyorsunuz ve takım elemanlarınıza direk "şuraya git, emir verdiğimde bu adama ateş et" demek yerine, onlar taglanan adamlara en yakın mesafeye kadar gidiyorlar ve siz ilk mermiyi attıktan hemen sonra belirlediğiniz düşmanlara ateş ediyorlar. Bu taglama olayını dronelar ile de yapabildiğiniz için haritada güvenli bir yere geçip stratejik olarak hamlelerinizi planlayabiliyorsunuz. Takım arkadaşlarınız da oldukça akıllı hareket ediyorlar. Siperlerde kendilerini belli etmeden duruyorlar ve düşmana olabildiğince yaklaşmaya çalışıyorlar. Eğer daha fazla hareket onları ele verecekse siperde kalmayı seçiyorlar. Ghost takımınızın iyi işleyen bir yapay zekaya sahip olduğu kesin fakat çok fazlasını istediğinizde sonuç genellikle hüsran oluyor. Daima takım halinde hareket etmek ve görev paylaşımı yaparak ilerlemek zorundasınız. Aksi halde sayıları sizden çok fazla olan düşmanlar oyununuzu sona erdirebiliyorlar.

Genel olarak grafikler çok güzel. Özellikle Ghost takımının karakterleri oldukça detaylı ve animasyonlarda Motion Capture teknolojisinden faydalanıldığından oldukça rahat, akıcı ve göze batmıyor. Haritaların kimi yerlerindeki eksik kalmış kaplamaların, yeterince önem verilmemiş karakter yüzlerinin yanında; görüntülerin biraz parlak olması ve hala "harika" grafiklere ulaşılmamış olması Future Soldier'ın grafikler açısından eksik yanları.




Daha öncede belirttiğim gibi çoğu görev gizlenerek oynama ve aksiyonla boğuşma arasındaki dengeyi sağlamış durumda. Toplamda yaklaşık on saat süren, sade bir ilerle-bul-kaçır görevi olarak başlayan görevler; içerisine helikopterler, zırhlı araçlar giren hızlı bir heyecana dönüşebiliyor. Hızlı kısımlarda öldürerek hızlı adımlarla ilerlerken, gizliliğin esas olduğu bölümlerde Gears of War benzeri siper alma hayati bir önem taşıyor. Karakteriniz siper alma işinde oldukça becerili öyle ki ister siperler arası geçiş yapın ister arabaların üzerinden kayın, animasyonlar çok yumuşak ve karakterinizin düşmana karşı açıkta kalan bir yeri var mı diye düşünmenize gerek kalmıyor sadece hedefe odaklanabiliyorsunuz.

Oyunun tek kişilik modlardaki kimi eksiklikleri hariç gerçekten başarılı olduğu kesin ve çoklu oyunculu modlarda da bu başarısını devam ettiriyor. Dört kişiye kadar co-op olarak bütün görevleri baştan oynayabiliyorsunuz ve gerçek insanlarla oynamak oynayış tarzınıza direk etki ediyor eğer ekipten biri ölürse oyun sona eriyor.

Dört farklı çoklu oyuncu modu bulunuyor Future Soldier'da. Bunlardan Decoy'da iki takım üç farklı hedefi ele geçirmeye çalışıyor. Adından da tahmin edebileceğiniz gibi bu hedeflerden ikisi yem ve hiç kimse hangilerinin yem olduğunu bilmediğinden işin içine şans ve taktikler giriyor. Call of Duty'nin Search&Destroy moduna benzeyen Siege modunda belirli bir bölgeyi ele geçirmeye veya orayı savunmaya çalışıyoruz. Ölenler yeni tura kadar beklemek zorunda ve tekrar oyuna başlayamıyor.

Genelde harabeye dönmüş şehirlerde çatışıyorsunuz.

Yine Gears of War benzeri Guerilla modunda ise art arda gelen düşman dalgalarına karşı ister bölünmüş ekranda ister online olarak dört kişilik takım halinde savaşabiliyorsunuz. Gunsmith aracılığıyla yapımcının söylediğine göre yirmi milyona yakın farklı kombinasyonlar halinde silahlarınızı oluşturabiliyorsunuz. Tek veya çift kişilik modlara başlamadan önce bu silahları atış sahalarında deneyebiliyorsunuz. Seçeneğin çok olması güzel bir şey olsa da çoğunuz benim gibi uygun gördüğü bir kombinasyona oyun sonuna kadar bağlı kalacak, hiçbirimizin yirmi milyon kombinasyonu deneyecek vakti olduğunu sanmıyorum.

Ghost Recon Future Soldier durmadan gelen benzer shooter oyun deryasında tek kişilik moduyla olmasa da çok kişilik moduyla büyük bir kesime hitap eden bir oyun. Grafikler biraz daha iyileştirilse, konu namına bahsedecek bir şeyler olsa çok daha iyi bir oyun olabilirdi. Gizliliği ve hareketliliği iyi harmanlaması ve diğer yazdıklarımla da oldukça güzel bir oyun olmuş Future Soldier. Farklı bir shooter arıyorsanız, aradığınız yerdesiniz.

Minimum Sistem Gereksinimleri ;
  • İşletim Sistemi : Windows Vista ( Service Pack 2 ) / Windows 7 ( 32-64 Bit )
  • İşlemci : Intel Pentium D 3.0 Ghz / AMD Athlon 64 X2 4400 + 2.2 Ghz veya daha iyisi
  • Ram : 2 Gb
  • Ekran Kartı : Nvidia GeForce 8600 GTS / AMD Radeon HD 4650 veya daha iyisi
  • DirectX : DirectX 11
  • Boş Alan : 25 Gb
Önerilen Sistem Gereksinimleri ;
  • İşletim Sistemi : Windows Vista ( Sevice Pack 2 ) / Windows 7 ( 32-64 Bit )
  • İşlemci : Intel Core2 Quad Q9450 / AMD Phenom II X4 940 veya daha iyisi
  • Ram : 3 Gb
  • Ekran Kartı : Nvidia GeFoce Gtx460 / AMD HD 5850 veya daha iyisi
  • DirectX: DirectX 11
  • Boş Alan : 25 Gb

0 yorum:

Yorum Gönder