Takvimler 2000’i gösteriyordu, IO Interactive tarafından geliştirilen Hitman: Codename 47 piyasaya çıktı. Benim gibi birçok oyuncu tarafından sevildi. İnsanlar devamının gelmesini bekledi. Ajan 47 veya nam-ı diğer barkod kafa oyun dünyasında klasikler arasındaki yerini çoktan aldı. Seri daha sonraki oyunlarıyla devam etti, kendine has bir fan kitlesi de var. Son oyun Hitman: Blood Money 2006’da piyasaya sürüldü ve ondan sonra bir sessizlik hakim oldu. IO Interactive bu arada ise Kane & Lynch’in birincisi ve ikincisini piyasaya sürdü. Aradan geçen 6 sene sonunda, eğer herhangi bir terslik olmazsa barkod kafa, Hitman: Absolution ile geri dönüyor. Ben de birçok kullanıcı gibi son oyunu merakla bekliyorum. Ama ana projeden önce ön siparişle gelen Hitman: Sniper Challenge çıktı.
Hitman: Sniper Challenge, Absolution’ın ön sipariş hediyesi olan mini bir oyun aslında. Yapımda amacımız son derece basit. Binanın çatısından, karşı binada düzenlenen partideki hedefleri vurmaya çalışıyoruz. Oyun, bize bilgi veren dış sesin anlatımıyla, barkod kafanın tüm karizmasıyla asansörle yukarı çıkması ve binanın çatısındaki yerini almasını gösteren sinematikle birlikte başlıyor. Ana hedefimiz bir silah şirketinin başkanı, ama asıl misyonumuz bize verilen 15 dakikalık süre içinde en yüksek puanı yapmak. Ana hedefin korumaları da öldürmemiz gerekenler listesinde yer alıyor.
Hedefleri vurdukça puan kazanıyoruz, ancak daha fazla puan yapmak için belirli şartlar var. Mesela birini kafadan vurduğumuzda daha fazla puan hanemize ekleniyor, vücudundan vurursak daha az puan kazanıyoruz. Asıl iş zaten diğer kısımlarda yatıyor. Yeniden örneklendirme yaparsak, çatıda açıklık kısımda bir koruma duruyor diyelim. Bu korumayı kafadan vurup, bir de cesedi bununla birlikte aşağı düşerse daha çok puan kazanıyoruz. Diğer yandan iskeleye ateş edip, fıçıların koruma üstüne düşmesini sağlayabiliriz. Bunun gibi birkaç atraksiyon daha var.
Cesedin bulunması veya yanlışlıkla yaptığımız bir atış ortalığın karışmasına sebep oluyor. Durum böyle olunca ana hedef helikoptere, korumalar ve siviller ise kapılara ve asansörlere doğru koşuyor. Bu karışık durumda hedefleri tam olarak vurmak zorlaşıyor. Bu yüzden hedefin konumunu, takibini ve zamanlamasını yaparak, onları sessiz şekilde avlamak en güvenli yol. Böylece daha fazla puan kazanabiliriz. Ana hedef kaçarsa görev de sona eriyor. Bu arada ekstradan puan kazanmak için ilginç Challange’lar var. Bunlar arasında uçan kuşları vurmak, belirtilen kısa zaman içinde görevi bitirmek var. Bazıları ise sürpriz ve ilginç Challange’lar.
Öldürdüğümüz hedefler, zaman ve diğer kriterler toplam puanı belirliyor. Eğer yanlışlıkla sivilleri vurursak her sivil 10,000 puanlık eksiyi hanemize yazıyor. Puan kazandıkça silahımız ve barkod kafamız için kilitli olan geliştirmeler açılıyor. Bu geliştirmeler bize avantaj sağlıyor. Böylece daha kesin ve rahat biçimde hedefleri öldürebiliyoruz. Yaptığımız skor listeleniyor. En son baktığımda gayet yüksek puan yapan kullanıcılar gördüm. 600 MB’ı geçen bir boyuta sahip yapımı X360 üstünden oynadım, kontroller iyiydi.
Hitman: Sniper Challenge görsel olarak da hoşuma gitti. Glacier 2 grafik motoru genel olarak marifetli. Karakterlerin animasyonları detaylıydı. Ayrıca çevre ve diğer kaplamalar da iyi duruyordu. Kullanıcıların biraz fikir edinmesini sağlıyor. Yapım şu anda konsollar için ön siparişle geliyor, PC içinse ağustos ayının başında yayımlanacak. Hitman: Absolution çıkmadan önce Sniper Challenge, Hitman özlemini biraz daha dindiriyor. Oyun daha çok puan yapmak ve geliştirmeleri açmak için kendini oynatan bir yapım. Can sıkıntısını atıyor ve zaman da geçiriyor.
mütiş bir oyun framanını izlmemiştim bayıldım